maanantai 18. elokuuta 2014

Matka etenee vauhdilla

Lauantai vierähti mukavalla 80 mailin legillä Guernseyltä takaisin Ranskaan, Roscoffiin. Lähdimme vähän ennen auringonnousua ja niinpä saimmekin koko tapahtuman hienosti kameralle.

Legi sujui vauhdilla vaikkakin loppujen lopuksi melko tiukallakin kryssillä. Roscoffin satama oli uuden karhea.

Kaikki muut paitsi netti toimi kivasti! Ja voi olla että netin tökkiminenkin johtui omista laitteistamme.. Todella fiksu ja siisti satama. Sähköt ja vedet sai laiturilta, ja suihkut ja vessat oli siistit. Satamaan on 24h access, ei siis mitään kynnys kikkailuja tms. ja se on suojainen kaikilla tuulilla.

Ihan sataman vierestä lähti pieni kävelypolku, jota pitkin pääsi ihastelemaan maisemia.

Pyöräilimme myös muutaman kilometrin päähän Roscoffin keskustaan, joka oli mielestämme ehdottomasti näkemisen arvoinen! Paikka on luonnon kaunis.

Nautimme lounaan lähellä rantaa olevassa ravintolassa, jossa oli merinäköala. S söi elämänsä ensimmäiset simpukat kermassa, eli Moulés a la creme.

Ennakkoluuloista huolimatta moulesit oli todella hyviä!

Tänään matkamme jatkui kovaa vauhtia kohti Brestiä. Brestiin emme aikoneetkaan mennä, vaan Brestin lähettyville. Ankkuroimme Anse de Porsmoguer nimiseen poukamaan, Le Conquetin lähelle.

Maileja kertyi 53. Vauhti oli hyvä alun vastavirrasta huolimatta. Lähdimme aamulla klo 9 ja olimme perillä klo 18.15. Huomenna on edessä vähintään samanlainen mailimäärä. Muiden aikataulujen lisäksi haluamme lämpimään!!! Tänään on purjehduttu vastatuuleen kaikki vaatteet päällä ja pipo päässä. Uudet purjehdussaappaani olivat hintansa värtti!

1. Moikka, löysimme bloginne Calimeran kommenttien perusteella:-) KIva lueskella kokemuksianne ja seurata menoanne samoissa maisemissa kuin me vuosi sitten. Meillä vene on tällä hetkellä säilytyksessä ABC-saarten Curacaolla, kun itse vietämme hurrikaanikauden kesälomaa Suomessa. T. Maiju ja Juha s/y Panthera

1. Hei, mukava kuulla teistä! Olemme myös seuranneet blogianne mm. Tätä reissua suunnitellessamme :) mukava seurata taas kun matkanne jatkuu!Nauttikaa Suomesta!